YENİ GİRİŞİMCİLERE ÖNERİ: SAMİMİ VE CANA YAKIN OLUN
22.11.2017
Ataşehir Belediyesi Kadın Girişimcilik Merkezi’nin düzenlediği Kadın Girişimcilik Günleri başladı.
AKAGİM’de üretim yapan, ortak ofiste şirket faaliyetlerini yürüten, aldığı eğitimler sonrasında iş planı dosyasını KOSGEB'e sunan kadınlar; ürünleri ve hizmetleriyle Ataşehir Girişimcilik Günleri’nde yerlerini aldı.
Biz Bizze Sosyal Girişimci Mentörü Esen Fakıoğlu, “Girişimcilikte Fikirden Markaya, Marka Nasıl Oluşur, İş Yönetiminde Fikir Süreci, Sosyal Medya” gibi konular hakkında bilgiler aktardı.
Markanın etkin ve özgün görünmesi için imajın iyi planlanması gerektiğini ifade eden Fakıoğlu, “Misyonunuzu açıkça belirtmeniz son derece önemlidir. ‘Neden bu işi kurmak istiyorsunuz, hedefleriniz nelerdir, markanızı diğerlerinden farklı kılan nedir’ sorularına cevap vermeniz gerekli. Öncelikle müşteri gibi düşünün. Bir ürünü seçerken, ‘Neden o ürünü alıyorsunuz? O markayı seçme nedeniniz nedir’ gibi markanızı nasıl geliştireceğinize dair geri bildirimler önemlidir. Geri bildirimler aldığınızda hızlı bir şekilde cevap verin. E-postaları cevaplarken otomatik yanıtları kullanmayın. Mümkün olduğunca cana yakın olun” şeklinde konuştu.
Fakıoğlu, “Girişimcilik süreçleri dört aşama ile ifade edilebilir. İş fikirleri arama, iş fikrini seçme, iş fikrini uygulamaya hazırlama ve iş fikrini uygulama. Bu süreçlerin her zaman aynı olduğu söylenemez. Sıralama değişiklik gösterebilir. İş fikirleri hayallerin bir ürünüdür. Sonrasında bu hayallerin gerçeğe dönüştürülmesi aşaması oldukça önemlidir. Her iş fikri başarılı olmayabilir. Bir iş fikrinin hangi potansiyele sahip olduğunu bilmek de önemlidir” dedi.
Tezgahçılar Şirketi’nin kurucularından olan Burçak Yıldırım ise “Girişimde Yerellik” konulu semineriyle, kendi kurduğu şirketin nasıl başarılı olduğunu katılımcılarla paylaştı.
Yıldırım, “Bir girişimcinin güçlü olması gereken kasları vardır. Kendini ve işini iyi hikayeleştirebilmelidir. İletişimde empati kurabilmek, güncel teknoloji araçlarını yerinde ve doğru kullanabilmek, yerel ve global trendleri takip etmek, ekonomi ve sektör yayınlarını okumak son derece önemlidir” dedi.
Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürü Şehnaz Yabar, "AKAGİM, farklı ekonomik, sosyal ve kültürel kadın grupları arasında olumlu iletişim sağlarken, aynı zamanda kadınlarımızın ekonomik ve sosyal yaşama entegrasyonlarını güçlendirmesi ile toplumsal cinsiyet eşitliğine ve sürdürülebilir kalkınmaya da katkı olacak” dedi.
Ataşehir Kadın Girişimcilik Günleri Programı
22 Kasım 2017 Çarşamba
Saat: 13.00 "Sosyal Girişimcilik"
İpek İşbitiren - MEYED Genel Sekreteri
Saat: 14.00 "İstihdamda Dezavantajlı Konumdaki Kadınların
Girişimcilik Aşamasında İs Gücüne Katkısı"
Özhan Görçün - Adıgüzel Meslek Yüksekokulu Yönetim ve
Organizasyon Dış Ticaret Bölüm Başkanı
Saat: 15.00 "Ekolojik Üretim ve Pazar Fırsatları"
Özlem Atabaş - GekoO Ceo
23 Kasım 2017 Perşembe
Saat: 13.00 "Kadın Girişimcinin Gücü"
Özden Anık Tekir - Özyeğin Üniversitesi Girişimcilik Merkezi Yöneticisi
Saat: 14.00 "Pazar Payımı Nasıl Genişletirim?"
Servet Cesaretli - Tek Kart Uygulaması / Kurucu Ortak
Saat: 15.00 "Kader Diyemezsin, Sen Kendin Ettin!"
Şükür Çağlayan - Lodestar Business Solutions/ Eğitimci



